Tuesday, August 5, 2008

Cosulete de bezea cu crema si fructe

1 1/2 cana zahar (cam 340 g)
6 albusuri
2 linguri amidon
1/4 lingurita crema de tartar

Se incalzeste cuptorul la 200 grade F (95 grade C). Eu le-am tinut la 90 C. Se bat albusurile spuma tare, se adauga crema tartar si se mai mixeaza un minut. Zaharul se amesteca cu amidonul, apoi se adauga cate o lingura, pe rand, peste albusuri. Se mixeaza bine pana compozitia devine lucioasa si formeaza creste (sta teapana si nu cade cand intorci castronul). Se folosesc doua tavi tapetate cu hartie de copt.Pe fiecare hartie (pe dosul ei) se traseaza cate 4 cercuri cu diametrul de 8,3-8,9 cm (3 1/4- 3 1/2 inch). Se pune compozitia in sprit. Se umple fiecare cerc cu cate o spirala de bezea, apoi pe fiecare spirala se traseaza pe contur cate 3 cercuri, unul peste celalalt, pentru a forma un cosulet. Se introduc la cuptor astfel: una din tavi jos, iar cealalta sus, niciuna la mijloc. Se coc 3 ore, fara sa se deschida usa cuptorului, apoi se stinge cuptorul si se lasa peste noapte sa se usuce in cuptor. Rezulta 8 cosulete care pot fi umplute si decorate dupa preferinta. Pe langa cele 8 cosulete se obtin si o gramada de bezele, deci pot fi facute chiar 10 cosulete. Se pot pastra o saptamana intr-un recipient ermetic, si se umplu inainte de a fi servite. O parte din ele le-am umplut cu crema de vanilie (reteta Mamei Celeste), iar deasupra am asezat diferite fructe. Cealalta parte le-am umplut cu aceeasi crema de vanilie in care am amestecat o lingurita de cacao si una mai rasa de ness, dizolvate in prealabil in putin lapte. Am decorat cu frisca, cirese Maraschino si figurine de ciocolata.


Crema de vanilie

400 ml lapte rece
3 linguri rase de amidon alimentar
5 linguri de zahar
vanilie
coaja rasa de citrice
2 oua
3 linguri de unt
Se amesteca zaharul cu amidonul, apoi se adauga cele doua oua batute usor. Se combina cu laptele rece. Se amesteca toate pana se incorporeaza bine. Se pune la foc moderat pana ce incepe sa fiarba, se lasa doar 1 min. apoi se da la o parte. Se adauga coaja rasa de citrice, vanilia si untul, se amesteca pana untul s-a topit in intregime. Se lasa sa se raceasca partial dupa care se foloseste ca umplutura pt torturi, eclaire sau alte prajituri.

3 Comments:

Laura said...

Wowww, in sfarsit -Dana's in the house!!! ...of blog :P

Danutza, nu stiu cine te-a convins sa arati intregii lumi maiestria ta culinara (...am o mica banuiala ca ar fi Cristina :D)...dar e minunat ca ai facut, in sfarsit, pasul asta :)

Te pup si de-abia astept sa "curga" minunatiile!!! :))

P.S. Cosuletele astea de bezea sint nemaipomenite!...au intrat in istorie :P

Daneza13 said...

Laura, draga mea, te pup si eu :)
Cu blogul merge mai greu, caci stau cam prost cu timpul liber, dar incet-incet il pun la punct...

Anonymous said...

Am gasit siteul din greseala.Trebuie sa iti spun ca prajiturile tale arata incredibil si ne-ai facut pe toti de la birou disperati dupa o bucatica.
Te pupam si o sa iti citim viitoarele articole cu acelasi entuziasm.

blogger templates | Make Money Online